Google Analytics 3 припинить обробку даних з 1 липня 2023 року. Липень вже близько, тому в інтересах кожного онлайн-бізнесу перейти на GA4 якомога швидше, щоб продовжити збирати дані, але вже в новому ресурсі.
Що буде з історичними даними під час переходу на GA4
Відразу поспішаємо всіх заспокоїти — миттєвої втрати історичних даних не станеться. Так, GA3 припинить працювати з 1 липня 2023 року, але даними, які були зібрані до цього дня, можна буде користуватися до кінця року (дивитися, аналізувати, вивантажувати). З 1 січня 2024 року все буде видалено остаточно.
Виникає питання: навіщо переходити на GA4 просто зараз, якщо ще є час?
Павло Фортельний, Team Lead відділу, Web-аналітик, підкреслює, що міграцію з GA3 на GA4 потрібно провести мінімум за два місяці до дня X. І на те є низка причин.
«При створенні та впровадженні ресурсу GA4 на сайті весь напрацьований трафік впаде в Direct. Відповідно, користувачі, здобуті до впровадження лічильника четвертої аналітики, будуть некоректно відтрекані. Тому я наполегливо рекомендую впровадити GA4 хоча б за два місяці, бо в середньому саме стільки формується воронка користувача», — Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.
Отже, перейти на GA4 до липня потрібно:
- Щоб розуміти реальне джерело всіх поточних (тих, що повернулися) користувачів та їхніх конверсій.
- Щоб порівняти статистику GA4 і GA3 й розібратися, у чому є розбіжність*.
*Розбіжність обов'язково буде, оскільки збір даних у GA3 і GA4 різниться.
З якими складнощами можна зіткнутися під час переходу із GA3 на GA4?
Зараз у 85% клієнтів Promodo поряд із GA3 вже впроваджено GA4, а деякі повністю перейшли на четверту аналітику.
Чи був перехід гладким і без сюрпризів? Не зовсім, але під час перших міграцій остаточно стало зрозуміло, що GA4 — ідеальна для аналітиків. А ось маркетологам доведеться прокачати технічні скіли, щоб приручити нові фішки (або відразу звернутися до фахівців, але про це трохи пізніше).
З чим же виникли складнощі при впровадженні GA4? Переважно зі звітами.
У GA4 менше готових звітів, ніж було в GA3
У GA3 працювати зі звітами було набагато простіше: заходиш в інтерфейс, обираєш певне меню і необхідний готовий звіт.
Це основна проблема нової Google-аналітики — усі починають шукати докладні звіти, до яких звикли на GA3, але їх не буде.
Відчуйте різницю: в GA4 всього 6 головних блоків меню і в кожному 2-5 готових звітів. У GA3 було понад 100 готових звітів.
Крім кількості звітів, у GA4 відсутні звіти, які були в активному користуванні в GA3. Наприклад, звіти з асоційованими конверсіями. І, на жаль, у четвертій Google-аналітиці це нічим не компенсувалося.
«Звіт з асоційованими конверсіями демонстрував, скільки у розрізі каналу було реальних конверсій за атрибуцією і наскільки канал впливав на інші канали до атрибуції. Плюс-мінус аналогічний звіт, доступний у GA4, — «Порівняння атрибуцій», де можна вибрати потрібні атрибуції та подивитися, скільки було за ними конверсій. Але подібний звіт все одно не здатний повністю замінити звіт асоційованої конверсії», — Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.
Для того, щоб отримати ту саму звітність, яка була в GA3, необхідно мати можливість налаштовувати кастомні звіти в самому інтерфейсі GA4 у меню «Дослідження». Якщо потрібно вивести щось складніше, наприклад Conversion Rate, то обов'язково вміти користуватися Looker Studio хоча б трохи вище базового рівня. Якщо потрібно побудувати щось на кшталт звіту асоційованих конверсій, то тоді Looker Studio не допоможе і треба використовувати BigQuery.
Але є ліміт. Припустимо, якщо ви побудували на даних GA4 та Looker Studio звіт, а в цьому звіті велика кількість графіків, кругових діаграм, табличних даних. Плюс відбувається об'єднання даних GA4 з якимось Google-документом або з даними кабінету Google Ads.
У GA4 замість цілей — конверсії
Як і в GA3 у GA4 за конверсіями все також добре трекається, але за іншою логікою. У GA3 це були цілі, в GA4 — конверсії. Тут також є певні обмеження.
У GA4 можливо створювати до 30 конверсій. У GA3 можна було з кількох подій зробити одну ціль або додати в умови відразу кілька подій, і з'явиться мета.
«У GA4 конверсії та події майже нічим не відрізняються. Єдина різниця — конверсії в четвертій аналітиці потрібні для того, щоб їх імпортувати в рекламний кабінет, оскільки з подіями це неможливо зробити. А якщо потрібно якось оптимізувати конверсію, то подію потрібно відзначити як конверсію, і тоді її можна буде імпортувати для оптимізації», — Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.
У GA4 немає представлень
У GA3 представлення давали змогу додатково створювати джерела даних для певних завдань, і те, що в GA4 їх немає, — велике упущення.
Представлення могли бути створені:
- Для різних доменів (англомовних/україномовних).
- Під конкретні агентства (агентством фільтрувалися певні дані, які потрібно показувати. Таким чином видавалося окреме подання, яке створювалося).
- Під блоги (дивитися можна було конкретно трафік блогу без участі всього сайту).
Який вихід із ситуації?
Використовувати сторонні BI-системи, наприклад Looker Studio (колишня Google Data Studio), або використовувати GA4 360 (він платний). Система дає змогу підключатися до GA4 й фільтрувати потрібні дані.
Рішення начебто є, але не всім така система подобається. Чому?
«Раніше (в GA3), щоб створити представлення, особливо не потрібно було перейматися, а для роботи в Looker Studio — складання звітів і відображення інформації — необхідні технічні знання, вищі за базові», — Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.
Саме з цієї причини GA4 на відміну від GA3 радше для аналітиків, ніж для маркетологів.
Conversion Rate не відображається в GA4
Це також стосується будь-яких інших обчислюваних метрик. Для цього можна скористатися або BigQuery, або (якщо потрібно вивести CR для цього конкретного завдання) безпосередньо під'єднати Looker Studio до GA4 і там за допомогою формул зробити додаткову метрику Conversion rate або в кастомних звітах GA4.
У GA4 є дані щодо костів в інтерфейсі та будь-яке підключення до GA4, навіть через Looker Studio, не дає змоги вивантажити цю метрику. Щоб це компенсувати, до звіту Looker Studio підключаються два джерела даних — GA4 та Google Ads. Там вони об'єднуються, і виводиться вже інформація в розрізі channel, campaign, click, cost, impression, revenue, transaction і подібні до них метрики — частина метрик із GA, частина — з Google Ads.
З мінусами GA4 порівняно з GA3 розібралися. А щодо плюсів?
Найбільший плюс GA4 — нативний імпорт даних у сховище (BigQuery). Маркетологам без технічних знань це нічого не дасть, але аналітикам це дозволить побудувати звіти будь-якої складності.
Інші плюси GA4
Відтепер Google Analytics — кросплатформова система
Що це означає? Можна одночасно відстежувати й додатки, і сайт в інтерфейсі, і працювати з сирими даними.
Нативний імпорт у BigQuery
Зараз є імпорт, який налаштовується протягом 5-10 хвилин залежно від наявності облікового запису і клауда.
Раніше для GA3 необхідно було писати скрипти, підключатися за API, авторизуватися і тільки тоді вивантажувати необхідні параметри. Крім того, був ліміт — в одному запиті вивантажувати не більше 10 показників одночасно.
Спрощене розуміння аналітики
Більше жодних сеансів і хітів, як у GA3. Відтепер це — івент-аналітика. Це спростило розуміння аналітики та роботи з даними для технічних фахівців.
Підсумок
У всьому світі налічується майже 9 мільйонів користувачів GA4, серед яких 13 211 — українські сайти. До припинення роботи Google Analytics 3 залишилося не так вже й багато часу, тож не слід відкладати міграцію.
Насамперед — з технічної причини. Ви назавжди втратите історичні дані. Перенести ваші попередні дані із GA3 в GA4 буде просто неможливо, оскільки вони базуються на різних моделях даних. Тому чим швидше ви почнете міграцію, тим більше даних буде у вашому розпорядженні.
Крім того, якщо ви почнете оновлення GA4 зараз, у вас буде достатньо часу для ознайомлення з новим інтерфейсом, тож ви почуватиметеся комфортніше та впевненіше з оновленнями Google Analytics.