Український стартап tTravel корисний для тих, хто любить подорожувати. Ви ділитеся своїм досвідом, створюючи путівник, і маєте змогу цей досвід монетизувати. Ті, хто збирається в подорож, отримують чимало корисної інформації, яка допоможе зробити поїздку цікавою, безпечною та бюджетною.
В інтерв’ю ProIT СЕО й ко-фаундер стартапу Олександр Буратинський розповів про застосунок, який відкриває чимало можливостей для мандрівників.
«Застосунок має понад 40 тисяч користувачів зі всього світу»
– Застосунок tTravel знадобиться подорожувальникам на всіх етапах мандрівки — від планування до збереження спогадів у зручному форматі.
Ідея його створення виникла завдяки особистому досвіду, розповідає Олександр Буратинський. Ми з ко-фаундером Артемом Шамбальовим створювали багато творчих проєктів, одним із яких є travel vlog #BEZVIZ. Люди, які його дивилися, цікавилися побудованими маршрутами, питали як краще дістатися, який бюджет, де саме ці місця.
Оскільки планування поїздки, знімання контенту, сортування, оброблення і промоція готового продукту потребують часу, коштів і нервів, ми подумали, чи не спробувати заробляти на цьому нам, а також людям, які подорожують і створюють цікавий і корисний travel-контент.
За попередній рік ми суттєво переробили концепцію застосунку і перейшли на нову технологію. Новий дизайн розробляли з дизайнерами стартапу Awesomic (Y Combinator alumni). Для маскота спочатку використовували штучний інтелект DALL-E, а потім я власноруч зробив векторну модель, яка була варіацією на тему згенерованих картинок. Для анімацій залучали кількох аніматорів.
– Скільки користувачів застосунку та з яких країн маєте сьогодні?
– Понад 40 тисяч зі всього світу — з Італії, Польщі, Португалії, Великої Британії, США, Південної Кореї. Більше як третина користувачів — наші співвітчизники.
– Яку кількість авторів контенту та з яких країн ви залучили до співпраці?
– Найбільше авторів у нас, звісно, з України. Це люди, які активно подорожують або проживають за кордоном.
Також є автори з Італії. До речі, ми підписали меморандум про співпрацю з туристичним факультетом одного з університетів Венеції Ca' Foscari University of Venice. Кожен студент як залікову роботу може створити унікальний маршрут на нашій платформі. Є й автори з Румунії та Швеції.
«Ми хочемо, щоб і наші співвітчизники, й іноземці мали змогу відкривати для себе Україну і сприяти її економічному зростанню»
– Які мови використовуєте у сервісі?
– Наш застосунок використовує українську, англійську, італійську та німецьку мови.
– Скільки маршрутів пропонує застосунок сьогодні?
– Зараз у нас на платформі 81 унікальний маршрут. Загалом вони охоплюють 33 країни.
– Яка середня вартість маршруту для клієнта? Від чого вона залежить?
– Середня вартість — приблизно $12. Маршрути одного дня зазвичай дешевші, ніж тривалі, які мають за мету показати всю країну. У застосунку є й безоплатні варіанти.
Ми пропонуємо клієнтам дуже багато маршрутів Україною і кілька закордонних (до прикладу, Балі) власного виробництва. Вітчизняні маршрути для користувачів у вільному доступі, бо ми хочемо, щоб і наші співвітчизники, й іноземці мали змогу відкривати для себе Україну і сприяти її економічному зростанню.
Також у застосунку є маршрути, розроблені спеціально для інвесторів, які хочуть ознайомитися з екосистемою стартапів у Києві та Львові.
– Які українські маршрути найпопулярніші?
– Це Чернігів і його околиці, а також Бабин Яр у Києві.
«Один із незвичних маршрутів — сімейна подорож Шотландією в будинку на колесах»
– Яку корисну інформацію має містити контент, запропонований до продажу?
– Автор має вказати тривалість подорожі, складність маршруту, бюджет, місця, де можна зупинитися, яку валюту з собою мати, точні геолокації. Контент (фото та відео) має бути обовʼязково унікальним, авторським. Зараз ми вручну модеруємо кожен маршрут, щоб тримати планку якості, яка виділяє нас поміж конкурентів. У майбутньому хочемо це довірити ШІ.
– Які маршрути найпопулярніші та дуже незвичні?
– Найпопулярніший маршрут — Тенерифе (найбільший острів архіпелагу Канарських островів). Також затребувані напрямки — Португалія та Фарерські острови. Найнезвичніші подорожі — високогірʼя Ісландії з відвідуванням вулкана, Індонезія з ночівлею на безлюдному острові та сімейна подорож Шотландією в будинку на колесах.
– Не всі мандрівники вміють створювати контент. Чи можуть співробітники вашої компанії допомогти в цьому?
– Так, для цього в нас є операційна менеджерка, яка може у форматі інтервʼю зібрати потрібну інформацію та розмістити в застосунку.
– Які ваші плани щодо розвитку застосунку?
– Плануємо випустити оновлену версію конструктора, у якому ШІ допоможе генерувати базовий скелет маршруту тим, хто не знає, з чого почати. Також будемо створювати нові партнерства з авторами й бізнесами та продовжувати масштабуватися.
Ми — bootstrap-стартап. Це означає, що зараз ми поки розвиваємося виключно за свої кошти, але шукаємо інвесторів, які розуміються на розвитку traveltech-компаній.
– Застосунок tTravel — чудовий інструмент для монетизації своїх знань для наших співвітчизників, які через війну перебувають за кордоном. Чимало з них створюють авторські тури по місцях, де зараз перебувають. Чи багато з них скористалися можливістю монетизувати свої маршрути завдяки вашому застосунку?
– Це дійсно прекрасний інструмент, який дає можливість абсолютно легально заробляти кошти, де б ви не були. На жаль, цією можливістю поки користується не так багато людей, як хотілося б, оскільки вони не знають про існування tTravel. Це досить сумно при тому, що ми віддаємо 90% прибутку саме авторам. Сподіваюся, що люди, дізнавшись про наш застосунок, почнуть активно пропонувати цікавий контент і заробляти на цьому.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!