Американський венчурний фонд Andreessen Horowitz (також відомий як a16z) представив традиційний рейтинг найкращих інструментів на основі ШІ — The Top 100 Gen AI Consumer Apps.
Серед невпинного випуску нових продуктів, оголошень про інвестиції та розкручених функцій варто запитати: якими з цих застосунків зі штучним інтелектом насправді користуються люди? Яка поведінка та категорії набувають популярності серед споживачів? До яких програм ШІ люди повертаються, а не пробують і відмовляються?
Кожні 6 місяців аналітики Andreessen Horowitz оцінюють 50 найкращих вебпродуктів, перш за все ШI (за кількістю унікальних відвідувань за місяць) і 50 найкращих мобільних програм, перш за все ШI (за кількістю активних користувачів щомісяця).
Цього разу майже 30% компаній були новими порівняно із попереднім звітом за березень 2024 року.
Головні висновки з рейтингу ШІ-інструментів
Магія творчих інструментів продовжує залучати споживачів. 52% компаній у вебсписку зосереджені на створенні або редагуванні контенту у різних формах: зображення, відео, музика, мова тощо.
Із 12 нових учасників рейтингу 58% працюють у сфері творчих інструментів. Це чотири з п’яти лідерів потрапили до рейтингу вперше. Це Luma (№ 14), Viggle (№ 21), SeaArt (№ 29) та Udio (№ 33). Найбільшим стрибком за останні 6 місяців став музичний генератор Suno, який піднявся із № 36 на № 5.
У попередніх ТОПах більшість інструментів для створення контенту зосереджувалися на зображенні.
За останні 6 місяців набули популярності інші модальності. Так, створення зображень представляє лише 41% сайтів зі створенням найпопулярнішого контенту. Із п’яти інструментів, які вперше потрапили до списку, лише один (SeaArt) працює із зображеннями.
У відео з’явилися три нові учасники (Luma, Viggle і Vidnoz), а в музиці — один (Udio). За останній рік в обох модальностях відбувся величезний стрибок у якості виходу.
А як щодо найпопулярніших застосунків зі штучним інтелектом для мобільного? Редагування зображень і відео є найпоширенішим використанням. Із 22% учасників списків це друга за величиною категорія продуктів у мобільних рейтингах, адже користувачі охоче редагують контент на своїх телефонах.
Незважаючи на те, що тут також з’являються стартапи, багато з топових учасників рейтингу є застарілими творчими інструментами, які перетворилися на генеративний ШІ. Наприклад, Meitu (№ 9), SNOW (№ 30) та Adobe Express (№ 35).
Вже втретє ChatGPT стає продуктом № 1 в Інтернеті та на мобільних пристроях із великим відривом. Але конкуренція за титул кращого ШІ-помічника розпалюється.
Perplexity тепер займає третє місце в Інтернеті. Ця пошукова система на основі штучного інтелекту зосереджена на наданні лаконічних і точних відповідей на запити в режимі реального часу з посиланнями на джерела.
Відповідно до даних Similarweb, Perplexity трохи випереджає ChatGPT за тривалістю відвідування (більше 7 хвилин). Це свідчить про те, що користувачі глибоко залучені.
Також Perplexity вперше потрапив до списку 50 найпопулярніших ШІ-застосунків для мобільних пристроїв.
Claude від Anthropic, прямий конкурент ChatGPT, посів 4 місце порівняно із 10-м у попередньому рейтингу. Нещодавно компанія запустила технологію Artifacts, яка дихає в спину ChatGPT.
На мобільних пристроях помічник зі штучним інтелектом Luzia дебютувала під № 25. Компанія заявляє про 45 мільйонів користувачів у всьому світі, переважно іспаномовних.
Спочатку Luzia була запущена як чат-бот на основі WhatsApp, але у грудні 2023 року дебютувала як окремий мобільний застосунок.
Раніше ProIT повідомляв, що Microsoft випустила свою найменшу модель ШІ.
Читайте й про інші моделі: Gemma 2B і 7B від Google зосереджені на мові та чат-ботах, Claude 3 Haiku від Anthropic розроблено для читання й узагальнення великих наукових статей (подібно до CoPilot від Microsoft), а Llama 3 8B від Meta готова допомогти із кодуванням.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!