Red Hat оголосила про те, що математична бібліотека Linux (libm.so glibc) – фундаментальний компонент бортової операційної системи Red Hat – отримала сертифікат ISO 26262 ASIL-B від exida, світового лідера із сертифікації функціональної безпеки та кібербезпеки.
ISO 26262 – це міжнародний стандарт функціональної безпеки електричних та/або електронних систем дорожніх транспортних засобів.
exida – це всесвітня компанія, яка надає сертифікацію, послуги та інструменти для функціональної безпеки, керування сигналізацією й кібербезпеки систем автоматизації.
Співпраця Red Hat з exida є важливою віхою. Хоча це не для всіх нас очевидно, Linux відіграє дедалі важливішу роль в автомобільній промисловості. Фактично, навіть автомобіль, яким ви сьогодні керуєте, може певною мірою використовувати Linux.
Відкритий код для відкритої дороги
Фраза «відкритий вихідний код для відкритих доріг» зараз використовується для опису неминучої відповідності між характером Linux і потребою у коді, який можна налаштувати у всіх видах автомобільного обладнання.
Безпека транспортних засобів, які перевозять нас з одного місця в інше майже щодня, стала серйозним пріоритетом. Це не нова ідея. Ще у 2004 році Джонатан Шварц, тодішній операційний директор Sun Microsystems, припустив, що автомобілі можуть стати програмними платформами так само, як і мобільні телефони.
Як виявилося, він мав рацію. Ця тенденція стає дедалі помітнішою протягом кількох років, і останнім часом ми бачимо деякі значні кроки вперед.
Чому відкритий код?
Відкритий код відіграє величезну роль у використанні Linux в автомобілях. Відкритий вихідний код має вирішальне значення, оскільки його можна налаштовувати для використання від найпотужніших суперкомп’ютерів до найдрібніших електронних пристроїв.
Заяви Red Hat, exida та ETAS Group
«Співпраця Red Hat з exida є прикладом зростання попиту автомобільної промисловості на переосмислене програмне забезпечення, орієнтоване на водіння, яке відповідає суворим стандартам надійності та безпеки. Сьогодні ми з гордістю представляємо реальний доказ того, що наш інноваційний підхід до створення функціонально безпечної сертифікованої операційної системи Linux є ефективним. Red Hat залишається непохитним у своєму прагненні пропонувати автомобільній промисловості свободу і гнучкість, які забезпечують відкриті рішення. Це дає змогу організаціям вибирати найкращі у своєму класі рішення для своїх унікальних потреб на кожному рівні свого технологічного пакету», – зазначив Френсіс Чоу, віцепрезидент і генеральний менеджер In-Vehicle Operating System and Edge, Red Hat.
«З початку нашої співпраці компанія Red Hat запропонувала унікальний і комплексний підхід, який об’єднує сучасні практики розробки програмного забезпечення, прокладаючи шлях для широкого впровадження рішень із відкритим вихідним кодом у застосунках автомобільної безпеки. Всупереч думці, що відкритий вихідний код несумісний із безпекою, exida виявила, що Red Hat віддана роботі над досягненням цілей, пов’язаних із функціональною безпекою, у спосіб, який принесе користь усім», – зауважив Джонатан Мур, директор із передових систем exida.
«Linux демонструє, що відкритий вихідний код може запропонувати стандартизовану, але адаптовану основу, яка відповідає суворим вимогам програмного забезпечення автомобільного рівня, одночасно сприяючи інноваціям і співпраці в галузі», – додав Томас Іраван, президент ETAS і голова правління ETAS GmbH.
ETAS Group – німецька компанія, яка розробляє інструменти для вбудованих систем в автомобільній промисловості, а також інших секторів індустрії вбудованих систем.
Читайте також на ProIT: Red Hat планує стати платформою для корпоративного ШІ.
Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!