ProIT: медіа для профі в IT
3 хв

Як змінюється ринок IT-послуг в Україні

author avatar Ігор Горб

Сьогодні ринок IT-послуг в Україні перебуває у фазі активної трансформації та переосмислення. Змінюються як підходи до якості сервісу, так і сама модель його надання.

Ці зміни стали особливо помітними з появою в Україні концепції IT-аутсорсингу. За кордоном передача обслуговування IT-інфраструктури стороннім компаніям вже давно стала нормою для бізнесів сегменту SMB (малий і середній бізнес).

В Україні цей вид сервісу перебуває на етапі стрімкого зростання. Ще 5 років тому IT-аутсорсинг був маловідомим серед широких бізнес кіл, проте сьогодні ситуація кардинально змінилася.

Насамперед ці зміни породжують воєнний стан і бойові дії. Багато бізнесів стикаються із раптовою мобілізацією ключових фахівців, адже бронюванню підлягають лише деякі типи підприємств і професій. Саме тому, щоб підстрахувати власний бізнес і забезпечити його безперебійне обслуговування, частішають звернення саме із професійного аутсорсингу.

Висока конкуренція у сфері інформаційних технологій стимулює підвищення рівня обслуговування та водночас знижує вартість послуг для кінцевого споживача.

Зростає і стандарт послуги. Наприклад, вагомим критерієм сучасності стане не тільки ціна, а й наявність скілової команди, стабільність аутсорс-провайдера на ринку, швидкодія в опрацюванні тікетів і дзвінків тощо.

Переваги IT-аутсорсингу

Компанії все частіше вибирають IT-аутсорсинг через очевидні переваги:

1. Фокус на бізнесі

Аутсорсинг дозволяє підприємству сконцентрувати свої зусилля на основних бізнес-процесах, не відволікаючись на вирішення технічних завдань.

2. Оптимізація витрат

Замість того щоб утримувати штат IT-фахівців, компанія отримує можливість гнучко керувати витратами на обслуговування IT-інфраструктури.

3. Зниження ризиків

Аутсорсингові компанії беруть на себе частину відповідальності за стабільність роботи IT-систем, що знижує ризики для бізнесу.

Конкурентна перевага аутсорсингових компаній

Однією із ключових переваг аутсорсингових компаній є доступ до колективного досвіду. Штат таких компаній зазвичай складається із фахівців різних профілів, що дозволяє ефективно вирішувати широкий спектр завдань. У нас, наприклад, до реалізації складних завдань долучаються спеціалісти із 20-річним досвідом роботи.

До того ж аутсорсингові компанії регулярно інвестують у підвищення кваліфікації своїх співробітників, адже їхній професіоналізм безпосередньо впливає на якість послуг, репутацію компанії та її прибуток.

Найважливіший фактор — це відсутність витрат на утримання ін-хаус команди, на їхній пошук і підбір, на оснащення робочих місць та оплату адміністрування рутинних функцій. Натомість ІТ-департамент може займатися створенням софтверних рішень, автоматизацією бізнес-процесів, реалізацією завдань із підтримки та розвитку внутрішніх ІТ-систем компанії.

Стандарти якості IT-аутсорсингу

Зростання конкуренції на ринку формує стандарти якості, дотримання яких є обов’язковим для успішного функціонування IT-аутсорсингової компанії. Розглянемо основні з них:

1. Система прийому та обробки заявок

Впровадження професійних систем для обробки заявок дозволяє мінімізувати вплив людського фактора на роботу служби підтримки. Це забезпечує своєчасну реакцію на інциденти та контроль якості їх вирішення.

2. Система моніторингу обладнання

Аутсорсингові компанії використовують системи моніторингу для відстеження стану техніки та оперативного реагування на збої. Чим швидше виявлена проблема, тим менше простоїв у роботі бізнесу.

3. Швидке реагування

Один із важливих стандартів — забезпечення виїзду спеціаліста на територію замовника протягом 1–2 годин із моменту виникнення несправності.

Крім того, аутсорсингові компанії зазвичай пропонують необмежену кількість таких виїздів, що критично для безперебійної роботи підприємства.

4. Використання системи віддаленого адміністрування

Системи віддаленого адміністрування дозволяють вирішувати понад 60% технічних проблем упродовж кількох хвилин, що значно підвищує ефективність роботи IT-сервісу.

Висновки

IT-аутсорсинг — це не лише сучасний тренд, а й стратегічний вибір для компаній сегменту SMB. Він дозволяє знизити витрати, підвищити якість обслуговування та мінімізувати ризики, пов’язані з управлінням IT-інфраструктурою.

Вибираючи досвідченого та надійного партнера, бізнес отримує змогу зосередитися на своєму основному завданні — розвитку та зростанні.

Також ми радимо прописувати у договорі SLA (Service Level Agreement), у якому обумовлюється рівень сервісу (час реакції та вирішення), який сервісна компанія зобов’язується надати вам. За невиконання умов SLA передбачено штрафи.

Можна провести і попередній аудит ІТ-інфраструктури та виявити вигоду співпраці на річному контракті з абонентського обслуговування в аутсорсера або утриманні власної штатної команди.

Редакція не несе відповідальності за інформацію, викладену у блогах. Це особиста думка автора.

Підписуйтеся на ProIT у Telegram, щоб не пропустити жодної публікації!

Приєднатися до company logo
Продовжуючи, ти погоджуєшся з умовами Публічної оферти та Політикою конфіденційності.